افزایش دانش با شبکه سازی

یکی از مهم‌ترین و بهترین منفعت‌های شبکه‌سازی این است که شما دوستان مفیدی دارید. به عبارت دیگر زمانی که شما اقدام به شبکه سازی می‌کنید یک رابطه برد برد تشکیل می‌دهید. اینگونه هر دو طرف می‌توانند از طرف دیگر کمک بگیرند. از طرف دیگر زمانی که شما شبکه سازی کردید دیگر سرتان خلوت نخواهد بود و بطور دائم مشغول فعالیت و پیشرفت می‌باشید.

 

افزایش فرصت تجاری: از طریق شبکه سازی شما می‌توانید با افراد و سازمان‌هایی که قبلا با آن‌ها آشنایی نداشتید ارتباط برقرار کنید و این باعث گسترده شدن روابط دوستانه شما می‌شود.

ارتقای قابلیت اطمینانزمانی که سعی می‌کنید تا با افراد ارتباط برقرار کنید در قدم اول شاید کار سختی بنظر برسد. اما هنگامی که شما به شبکه‌سازی ادامه می‌دهید آنوقت یکی از تفریحات شما آشنا شدن با سایر افراد می‌باشد. از طرف دیگر زمانی که شما شروع می‌کنید تا خودتان را مطرح کنید به مرور زمان اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شود. از طرفی دیگر داشتن اعتماد به نفس بالا به شما کمک می‌کند تا روابط قوی‌تر و بهتری با افراد مهم‌تر داشته باشید.

افزایش دانش و اطلاعاتبا ارتباط برقرار کردن با دیگران در صنعت و حوزه کاری خود، می‌توانید به آخرین اخبار، رویدادها و تغییرات در صنعت خود دسترسی پیدا کنید. این موضوع باعث بالا رفتن اطلاعات و دانش شما در حوزه کاریتان خواهد شد.

کاهش هزینه تبلیغات و معرفی برندبرای اینکه هر کسب و کاری بیشتر دیده شود نیاز است تا تبلیغات بصورت گسترده‌ انجام شود. اما در شبکه سازی دیگر نیاز به پرداخت هزینه تبلیغات نیست. زیرا شما می‌توانید با معرفی برند و محصول خود نظر افراد زیادی را به محصولات خود جلب کنید. از طرف دیگر یکی از موثرترین تبلیغات، تبلیغات گرم و یا کلامی است. اگر کیفیت محصول بالایی داشته باشید دوستان شما محصول شما را به سایر افراد معرفی خواهند کرد.