مهارت های نرم در کسب‌وکار


مهارت های نرم را می‌توان در تمام صنایع به کار گرفت و مهارت‌های ارتباطی موثر هم در هر شغلی به کار می‌آیند، چه پرستار باشید، چه آرایشگر و چه مکانیک. توسعه هر شکلی از مهارت نرم می‌تواند مزایای خاص خود را به همراه آورد. به عنوان مثال با بهبود مهارت‌های ارتباطی می‌توانید به کارمندان خود کمک کنید به شکلی موثرتر تعامل داشته باشند و با مدیریت زمان هم می‌توان بهره‌وری را بالا برد.

مزایای بهره‌گیری کارمندان یک شرکت از مهارت‌های نرم به شرح زیر است:

بهره‌وری افزایش یافته – در صورتی که بهینگی کارمندان در رسیدگی به وظایف و پایبندی به مسئولیت‌ها افزایش یابد، شرکت یا سازمان به دستیابی به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

کار تیمی بهبودیافته – برای اینکه یک کسب‌وکار در موثرترین حالت خود عمل کند، افراد حاضر در آن باید به خوبی با یکدیگر همکاری کنند تا به اهداف یکسان دست یابند. کیفیت کار زمانی بهبود می‌یابد که مردم از نقاط قوت فردی و مهارت‌های منحصر به فرد خود به صورت مشترک و تجمیع شده استفاده می‌کنند.

نرخ حفظ بهبودیافته – مردم می‌خواهند در شرکتی مشغول به کار شوند که روی توسعه شغلی کارمندان خود سرمایه‌گذاری می‌کند. در واقع ۶۴ درصد از کارمندان بریتانیایی می‌گویند اگر پیشنهادی از شرکتی دیگر دریافت کنند که فرصت‌های یادگیری بیشتر دارد، شرکت خود را عوض خواهند کرد. علاوه بر این، هزینه‌های استخدام و پرورش نیرو با بهبود نرخ حفظ کارمندان کاهش می‌یابد.

رضایت بهبودیافته کارمندان – سرمایه‌گذاری روی کارمندان نشان می‌دهد که برای آن‌ها ارزش قائل هستید. حس تجلیل شدن از کار و داشتن چشم‌اندازی مثبت باعث می‌شود کارمند رضایت بیشتری از کار به دست آورد.

رهبری بهبودیافته – مهارت‌های نرم کارمندان را برای سمت‌های مدیریتی آمده می‌کنند، در چنین سمت‌هایی همواره نیاز به شنوایی فعالانه، همدردی و چیزهایی از این دست حس می‌شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که ۵۰ درصد از کارمندان به خاطر مدیریت ضعیف از سمت شغلی خود کناره می‌گیرند.

جذب مشتریان تازه – اگر مشتریان از سرویس‌ها و محصولات شرکت شما راضی باشند، به احتمال بیشتری خدمات شما را به دیگران نیز توصیه خواهند کرد. این یعنی کسب‌وکار شما با فرصت‌های تجاری تازه روبه‌رو می‌شود.

ارتباط سازنده‌تر در محیط کار – هرچه ارتباط موثر میان نیروها افزایش یابد، ریسک اعوجاج در پیام‌هایی که شرکت می‌خواهد به کارمندان و مشتریان بدهد کاهش می‌یابد. به این ترتیب شرکت مورد نظر به شکلی روان‌تر به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *