نحوه کسب مهارت های نرم


مهارت‌های نرم شامل ویژگی‌های ذاتی شخصیت و نیز توانایی‌هایی آموختنی هستند.

۱. ارتباطات

مهارت‌های ارتباطی مؤثر از طریق روند مصاحبه و به طور کلی در حرفه‌ی شما مفید خواهند بود. توانایی برقراری ارتباط شامل دانستن چگونگی صحبت با دیگران در موقعیت‌ها یا شرایط مختلف است. به عنوان مثال، ممکن است هنگام کار با یک تیم در پروژه، به برقراری ارتباط نیاز داشته‌باشید تا عقیده‌ی خود را درمورد ایده یا فرایندی بگویید که فکر می‌کنید بی‌ اثر است. یافتن راهی برای مخالفت مدبرانه و ماهرانه با دیگران در کار که به تضاد و تعارض منجر نشود، مهارت مهمی است که کارفرمایان برای آن ارزش قائل‌اند.

۲. حل مسئله

کارفرمایان برای افرادی که می‌توانند به‌سرعت و به طور مؤثر مسائل را حل کنند، ارزش بسیاری قائل‌اند. ممکن است نیل به این هدف نیازمند به‌کارگیری دانش تخصصی برای حل سریع یک مسئله یا اختصاص وقت خود برای تحقیق و مشورت با همکاران به منظور یافتن راه‌حلی توسعه‌پذیر و طولانی‌مدت باشد.

۳. خلاقیت

خلاقیت توانایی گسترده‌ای است که شامل چندین مهارت مختلف (سایر مهارت های نرم و همچنین مهارت‌های فنی) است. کارکنان خلاق می‌توانند روش‌های جدیدی را برای انجام وظایف، بهبود فرایندها یا حتی کشف راه‌های جدید و هیجان‌انگیز برای کسب‌و‌کار مربوط پیدا کنند. از خلاقیت می‌توان در هر نقشی و هر سطحی استفاده کرد.

۴. تطبیق‌پذیری

تا چه اندازه به‌راحتی با تغییرات سازگار می‌شوید؟ اگر در یک زمینه یا استارت‌آپ مبتنی بر فناوری فعالیت می‌کنید، سازگاری به طور ویژه‌تری مهم است. تغییر در فرایندها، ابزارها یا مشتریانی که با آن‌ها کار می‌کنید، می‌تواند به‌سرعت اتفاق بیفتد. کارکنانی که توانایی سازگاری با شرایط جدید و روش‌های نوین را دارند، در بسیاری از مشاغل و صنایع باارزش هستند.

۵. اخلاق کاری

اخلاق کاری توانایی انجام به‌موقع و با کیفیت مطلوب وظایف و امور است. اخلاق کاری قوی به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ی مثبتی را با کارفرما و همکارانتان برقرار کنید، حتی زمانی که هنوز در شغلتان تازه‌کار، و در حال توسعه‌ی مهارت‌های فنی خود هستید. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند با شخصی که اخلاق کاری قوی دارد و برای یادگیری مشتاق است، کار کنند تا کارمندی ماهر اما بی‌ انگیزه.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *